A Pető-módszer, vagyis Pető András orvos-gyógypedagógus egyedülálló gyógymódjának alapgondolata az volt, hogy idegrendszerünk a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, s ezek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók. Ezért nevezte el módszerét "konduktívnak", amely latin eredetű kifejezés, jelentése: rávezetés. Az új módszer hatással volt az egész magyarországi gyógypedagógiai szemléletre, s szerte a világon jelentős változást hozott e területen.

Pető András professzor a gyermekek fejlesztése mellett, nagy súlyt fektetett a felnőtt diszfunkciósok rehabilitációjára is. A felnőttkori rehabilitációval a modern neuropszichológia is sokat foglalkozik. Idegélettani alapja az a felismerés, miszerint az agy plaszticitása a gyermek- és ifjúkor elmúlásával is megmarad. Még súlyos sérülés esetén is, lehetőség van új kapcsolatrendszer kiépítésére, és aktivitás révén bizonyos fokú önregenerálódásra.

A konduktív pedagógia egyik legfontosabb célkitűzése – függetlenül az életkortól – az, hogy tanulni tanítson, azaz a tanulási képességeket fejlessze.

A csoportos komplex program magában foglalja az egyén és a csoportra szabott különféle mozgásos és kognitív feladatokat, azok gyakorlását, az újonnan (újra) tanultak alkalmazását különböző szituációkban. A napirend keretein belül speciális kiscsoportos fejlesztést is biztosítunk az arra rászorulóknak, mindenkinek a saját képességeihez mérten, személyre szabott feladatokkal.

Új kép.JPG

A módszer alkalmazói - a konduktorok - arra törekszenek, hogy a hozzájuk forduló mozgássérültek visszanyerjék elvesztett képességeiket, lehetőségük nyíljon a munkába való visszatérésre és aktív, tartalmas, minél önállóbb életre.

Nagyon fontos tudni, hogy nincs garancia arra, hogy mennyi idő alatt milyen fejlődés érhető el. Minden gyerek más és más. Minden fejlődés is más. Ki lassabban, ki gyorsabban halad előre. Néha évek kellenek ahhoz, hogy először fekvő, majd ülő helyzetben megtanuljon valaki öltözni, de olyan gyermek is van, aki a zokniját, cipőjét soha nem tanulja meg felvenni. Nehéz a kiszolgáltatottság, a konduktív nevelés azonban segíthet!

Az eredeti forráshoz klikkelj ide!

3303028_638073134c8619cd0d0b4cb3aabe2e46_wm.jpg

Címkék: Konduktív pedagógia

A bejegyzés trackback címe:

https://angyalokkaljatszom.blog.hu/api/trackback/id/tr54824746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dipsz 2019.03.13. 09:19:38

Mi Székesfehérváron kezdtünk a Zöld Almába járni 1 hónapja. (www.zoldalmakozpont.hu ) A foglalkozásokon egyelőre én is részt veszek. Nem tudom ez máshol hogy van, de számomra nagyon megnyugtató így ez, sőt azt vettem észre, hogy jót is tesz a fiammal való kapcsolatnak, mintha azóta könnyebben menne a kommunikáció köztünk. :) Nektek mi a tapasztalatotok?
süti beállítások módosítása