A Konduktív Nevelés egyik legfőbb célja az egészséges életmód kialakítása és fejlesztése. A konduktív napirendben normál napi tevékenységek szerepelnek, mint például fogmosás, reggeli, kézmosás... A normál alatt azt értem, hogy nincsen különbség egy egészséges illetve egy diszfunkciós gyermek napi tevékenységei között, csak az utóbbiban a speciális feladatokat a konduktorok beleépítik a programba.
A következő nagyon fontos dolog a személyiség fejlesztése. Ennek fontossága abban rejlik, hogy egy passzív személyt aktívvá változtassunk. Ez akkor a legfontosabb, amikor balesetet szenvedett emberekkel foglalkozunk. Nekik segítséget kell nyújtanunk abban, hogy megtalálják a visszautat a régi életritmusukhoz; vissza kell őket integrálni a társadalomba, családba, munkahelyre, hogy ezeknek a közösségeknek újra aktív tagjai lehessenek.
Végül, de nem utolsó sorban különösen fontos a funkciók javítása, amely egy különleges program felépítését igényli. Ez lesz a módszer, amelyet a konduktor átad, a kezelt pedig megtanul és gyakorlással elsajátít. A módszer elsajátításának egyik leghatásosabb módja az egyéni tapasztalás, ami személyes, érzelmi, funkcionális és sikerhez vezet.
A módszer tehát egy személyre szabott stratégia, melyet a felfedezés tanulási folyamatán keresztül feljesztettek ki és a megfelelően motiváló környezeten alapszik.